27. okt. 2013

Minner fra San Francisco og litt ship ohoi!

Det har gått flere måneder siden siste innlegg. Hvor ble tida av?
Siden sist har mestedelen av tida gått med til jobb og atter jobb. Jeg har flyttet over til en annen avdeling og har hatt mye opplæring den siste tida. Sånt tar tid.
Likevel har vi hatt litt moro også....

Fredag den 13. !!! (September) reiste jeg til San Francisco for å se de siste America's Cup racene. Turen hadde vært planlagt i ett år og dette var noe jeg virkelig hadde sett frem til. Som mange av dere vet, jobber darlingen for Oracle Team USA og har gjort det i flere år så det å få se racene på nært holdt var stort for oss.
I tillegg skulle teamet også forsvare tittelen etter at de vant forrige America's Cup og motparten var selveste Emirates Team NZ som selvfølgelig alle holder med på denne siden av jordkloden.
Da jeg dro fra kontoret fredagen hadde Emirates Team NZ vunnet nesten alle race og de hadde kun ett race å vinne før de kunne ta med seg "the Auld Mug" (selve premien, se bildet helt på slutten) hjem til New Zealand igjen. Kontoret (løvens hule) var i ekstase og godtet seg virkelig over at "amerikanerne" tapte stort. Amerikanerne det var oss det, stort sett new zealandere og australiere, men jobber du under ett flagg er du amerikaner. Uansett, så jeg dro til San Francisco for å se muligens bare ett race og regnet nesten med at det var slik det skulle gå. Darlingen hadde reist opp i forveien pga. jobb.




Ankom San Francisco fredag lunsjtider og neste to racene skulle skje neste dag.
Troppet opp på basen lørdag og tror du ikke vi begynte å vinne igjen! Humøret var tilbake og atmosfæren var stor i teamet. Hver dag seilingen var på gang troppet vi enten opp i Americas Cup village eller på basen (hvor teamet holder til). Utrolig liv i havna hvor man kunne se alle seilerne før de dro ut i båtene og en salig blanding av supportere.
Vi fortsatte å vinne. Det var så utrolig spennende å se at det faktisk kunne snu. Nervene var på høykant foran hver seiling. Tenk om... og man kunne også begynne å se at det andre teamet begynte å tenke samme tanken.






















Innimellom racene, var det også tid for litt shopping. Shopping er veldig bra i San Francisco.
Vi hadde også en fin sykkeltur hvor vi krysset The Golden Gate Bridge. Man kan leie sykler i sentrum, sykler ca 7 km til brua (i motvind puh!) og selve brua er ca 3 km med DEN utsikten! Anbefales!



 



Jeg måtte desverre reise tilbake til New Zealand og jobb når det fortsatt var tre race å vinne for våres team. Darlingen ble igjen noen ekstra dager i tilfelle teamet våres vant. Når du har jobbet med dette i flere år, vil du gjerne ha med absolutt alt i tilfelle man skulle vinne. Så jeg reiste hjem, ankom Auckland en onsdag morgen og fikk med meg de neste to racene via TV. Neste dag var det siste race og den beste ville vinne. Og jeg måtte igjen tilbake til løvens hule hvor jeg visste absolutt alle ville holde meg hjemme teamet. 

...men vi vant!!! Akkurat da ønsket jeg at jeg hadde tatt noen ekstra dager i San Francisco for å se alt på nært hold.
Sjekk ut min meget glade mann med premien i hånd under.


Og til neste gang Oracle Team USA....takk for en flott og spennende tid i San Francisco.
Håper det blir flere sjanser siden.



Om du vil see litt fra de siste tre racene, ta en titt under. Stemningen kan ta og føles på.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!