19. feb. 2012

Hus og hage *januar*

Hei alle sammen!
Som vanlig henger jeg litt etter med disse hus og hage oppdateringene, men spesielt nå som sommeren endelig har satt inn blir det liksom ikke tid nok til slikt. Beklager...beklager...

Men her er i alle fall siste nytt....

Hagen gror jo som alltid før, noen planter har avblomstret (bl.a. bougainvillea plantene) og så er det to planter som har tatt helt av. Jeg klippet ned tomatplantene ganske kraftig for noen uker siden da den vokste over hodet mitt og det var mye brune blader. Det gjorde igjen at fuglene fikk full tilgang til det som var igjen av tomater. Frekke små! Men nå har tomatplantene tatt helt av igjen og vokst seg større både i høyden og bredden og flere tomater er på vei. Så sesong nr. 2 er i gang! Moro. Tomatene er fortsatt veldig søte så vi nyter dem i salater.


Tomatplantene vokser oss over hodet!
Røde og søte




















Salatplantene gror og vokser fortsatt. Mesculin planten har spesielt tatt av. Det hender jeg må klippe bort, for vi spiser tydeligvis ikke salat ofte nok.


Den flotte Morris & James krukka som jeg fikk i april, har nå endelig fått en plante som passer perfekt inn.
Dette er samme planten (Corokia "Chocolate Frosted) som vi fikk fra banken våres da vi flyttet hit. Nå har den blitt stor og fin og trives godt ved inngangsdøra.

Trives sååå godt atte!

På innsida har jeg endelig fått meg et hobbybord. Min egen kjekke handyman tok våres gamle spisebord (har dessverre ikke et før bilde av det), kuttet det opp til en mer passelig størrelse så det passer inn i hobbyrommet, pusset det, lakket og voila! nå ser det helt nytt ut og sååå mye finere enn det var før.

Klar for mer perling!

Det beste sparer vi til slutt: Min kjære handyman har prøvd seg som oppfinner da han fikk sydd et brukt seil om til dusjforheng til baderom nr. 2. Han lagde eget trinseoppheng som forhenget sitter helt og holdent fast til oppe og nede så man slipper at det klistrer seg til bena når man dusjer.
Vanskelig å få et bra bilde av det men dere får i alle fall en liten idé hvordan det ser ut..

Dusjforheng av seilduk
Trinsedings




















Det var visst alt for denne gangen.
Håper alt er bra på deres kanter. Her er det flott solskinnsdag og tid for lunsj.

Ha det så fint. Klem fra oss

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!