21. mai 2017

Stille mandag...

Hei igjen!

Som du så i forrige innlegg, har jeg en pause fra arbeidslivet.
Det har vært i tankene mine i lang tid og nå var det den rette tida å ta dette steget.
Litt nervepirrende å si opp en fast jobb, men når kropp og sinn sier i fra må man lytte.
Forhåpentligvis dukker noe nytt og spennende opp med tid og stunder.

Den første mandagen som arbeidsledig, følte jeg måtte være litt spesiell.
Å gjøre noe annet enn å sitte hjemme og se på Dr. Phil liksom...
Så jeg tok turen til St. Heliers, som er en koselig liten havnelandsby øst for Auckland by.
Vi bodde her for veldig mange år siden.
Det var deilig å sitte på en benk ved stranda, drikke en kaffe og se på folk som vandret forbi.
Et band spilte ved stranda, en perfekt touch til en perfekt mandag.

På returen valgte jeg å spasere fra St. Heliers til nærmeste togstasjon (ca. 6 km).
Jeg hadde ikke de riktige skoene og fikk noen gnagsår, men jeg hadde en nydelig utsikt til Rangitoto hele veien. Så det var verdt det og dette vil jeg gjenta (men neste gang tar jeg på joggeskoene).

Bildet er fra Okahu Bay. Det var folk ute og fisket og det så så fredfullt ut.
Akkurat hva jeg trenger nå.



Okahu Bay, Auckland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!