29. mars 2011

Cirque du Soleil i Auckland...

I dag tikket det inn en liten mail fra Cirque du Soleil klubben at de snart er tilbake i Auckland med nytt show. August er måneden for å se showet Saltimbaco. Så er du her da, er det absolutt verdt å booke billetter.
Bilde fra www.cirquedusoleil.com
For mange år siden jobbet jeg for Cirque du Soleil (sirkus av solen) da de besøkte Auckland med showet Alegria. Det var seks uker med ca. to show pr. kveld og musikken og showet la seg virkelig på minnet.
Om du ikke kjenner til dette sirkuset, tenker du sikkert på sagmugg, popcorn og tigre i bur, men det er så langt bort som du kan komme. Cirque du Soleil er et canadisk sirkus hvor musikken og artistene er showets midtpunkt. Sjekk ut de neste filmene og du vil skjønne litt mer.


Du lurer kanskje på hva jeg jobbet som? Skulle ønske jeg kunne si stand-in akrobat, men dessverre.
Jeg var kontrollør som sjekket billetter og viste publikum til sitteplassene rundt i det store teltet. Det var plass til ca. 2500 mennesker der, så det var mer enn nok å holde orden på. Moro var det også! Helt utenom det vanlige og vi var en hel gjeng fra forskjellige deler av verden. Et minne for livet kan man godt si.

Tittelmelodien Alegria sitter ennå fast i hjernebarken. Hver gang jeg hører den går tankene tilbake til ukene hos sirkuset. Etter tida hos Alegria har jeg sett enda to show, ett i Auckland (Quidam) og et i Valencia (Dralion).

Her er en filmsnutt fra Alegria showet. Viser dere dette så dere kan se de talentfulle artistene og de fantastiske kostymene. La musikken omfavne deg og lev deg inn i eventyrverdenen.



Her er en av klovnene fra Alegria showet. Hvert show har sine egne klovner og de er veldig talentfulle som gir deg både en liten tåre i øyenkroken og en god latter.
Avskjeder er ikke min sterkeste side, så denne biten gir meg en liten tåre med litt latter innimellom.
Hjemlengselen kom når de små husene med lys i vinduene rullet ut på scenen. Jeg kan enda huske at det luktet røyk fra pipa (hatten)! Kanskje bare innbillninger. Hvem vet?

Barna blant publikum gikk berserk under pausen da de så all "snøen" foran scenen og ville ta bitene med seg hjem. De trodde papirbitene var i flere farger, men dessverre var de bare hvite. Akkurat som snøen. Scenelysene gjorde resten.... 



Om du er i Auckland i august, anbefaler jeg å booke billetter for neste show. Husk å bli medlem først.
Du vil ikke angre det.
Akkurat nå spiller de i Cape Town. Fra april til august er de i Australia og senere er de i Russland. Sjekk her for nærmere info om steder og datoer for fremdige show.
Alegria!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!