19. mars 2011

SIC ITUR AD ASTRA

Dette uttrykket kommer fra et smykke jeg har fra Efva Attling. Uttrykket betyr "The way to the stars" og kan sikkert tolkes på flere måter etter hvor man er i livet. Smykket fant jeg hos en forhandler i Amagerbrodgade i Købehavn på denne turen. Ooops, glemte helt å fortelle at "Two Some" øredobbene ble med i kofferten hjem på denne turen. :)

SIC ITUR AD ASTRA smykke fra Efva Attling

Er det noe jeg virkelig liker er det smykker. De faller i smak i alle farger og variasjoner, men de bør helst ikke være ubehagelige å gå med. Jeg finner stadig nye favoritter. Og de trenger heller ikke være en type stil.
En dag føler jeg for å hive på meg store (men lette å bære) turkise perler og neste dag enkle sølvsmykker.
Det kommer an på humør og ork.

En av mine favorittdesignere fra skandinavia er svenske Efva Attling. Dere har sikkert hørt om henne og sett smykkene tidligere. Enkle smykker med nydelige ord og uttrykk. Hvem husker ikke HOMO SAPIENS og CARPE DIEM smykkene?

Efva Attling. Bilde fra www.efvaattlingstockholm.com
Efva lagde sitt første smykke som 11-åring og begynte i lære hos en sølvsmed som 16-åring. Deretter ble hun oppdaget av modellagenten Eilien Ford og en 12 årig modellkarriere med Ford Modells var i gang.
På 80-tallet startet hun bandet X Models, skrev, designet klær og sang.
I 1996 var hun tilbake som smykkedesigner og resten er historie.

BIG KISS smykke
HOMO SAPIENS smykke
CARPE DIEM armbånd / cuff
TWO SOME øredobber
Om du ønsker å se hvordan smykkene blir til, ta en titt på "Beauty with a thought".
Efva Attling har også online butikk. Her kan du titte for mer info.

Her finner du Efva Attling butikker og forhandlere i Norge.

Inspirert?

Alle bildene er fra www.efvaattlingstockholm.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!