20. apr. 2010

Bettys perler

Da har vi kommet hjem igjen til Norge. Det er tidlig vår med kald vind, men mye håp rundt i gatene.
Folk venter på vårvarmen når jakka kan kastes og sola igjen kan nytes for fullt.

Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å skrive om våren hjemme, men om perlene jeg fant på gården hos svigermor. Svigermor hadde tatt vare på en hel eske full av gamle smykker etter sin mor - som jeg kunne klippe bort perlene og lage nye smykker av! Helt utrolig. Følte meg som en 6-åring igjen med ei skattekiste foran meg.

En eske full av gamle smykker og knapper

Sorterte perler - gamle og nye



For et herlig rot!

Så jeg ble sittende i flere timer og klippe opp gamle smykker, sortere perler og farger.
Tilslutt valgte jeg å blande de gamle perlene med nye perler og her er resultatet:



Smykke i Bettys minne

Svigermor sa hun skulle ta med smykket til kreftforeninga for å lodde det ut på neste basar. Et fargerikt smykke til minne om en godhjerta, elegant og fargerik dame.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!