24. mai 2010

Eurovision 2010

Hei på dere!

Er det noen som har full nedtelling til 29. mai, gode, gamle Grand Prix og kostymer i alle regnbuens farger?
Jeg må selv innrømme at dette har vært noe jeg ikke har fulgt med på siden tidlig, tidlig i tenåra. Husker også enda tidligere tilbake når man satt foran TV'en med en liten kassettspiller og kopierte all musikk mens familien snakket i bakgrunnen og man ropte hysj! hver gang en ny låt var på gang. Og litt for mange ganger ble det null poeng til Norge. Er det rart at man gav opp etterhvert?

I senere år har det jo endret seg litt. Vi har faktisk vunnet noen ganger! Yey!

I den anledning tenkte jeg det kunne være koselig med en liten minnestund hvor gamle Grand Prix låter tas frem fra glemselen. Husker dere Bucks Fizz og Sandra Kim?

Ok. Jeg må bare ta dem med. Anita Skorgan og Jan Teigen var min barndoms helter. Hvorfor de aldri vant...vet ikke. De hadde jo herlige låter og flotte stemmer.
Her er låta "Friendly" som vel ikke var med i Grand Prix, men likevel fortjener en plass i denne samlinga.




Her er vinneren fra 1979: Milk and Honey med "Hallelujah". Dette var andre gangen Israel hadde vunnet. Sorry, noen hakk i plata her....men dette er jo gammelt da...




Og denne husker vel alle. Her er en meget ung Johnny Logan med "What's Another Year" som gav Irland seieren i 1980. Han vant også i 1987 og 1992.



Her er britiske Bucks Fizz med "Making Your Mind Up" som vant i 1982.
Sjekk "skjørteteknikken".... Tror vi hermet etter denne i "Klassens time"...




Jeg skal ikke dra med alle vinnerne fra siste 30 åra, men svenske Herreys må jo med. Her er "Diggi Loo Diggi Ley". Dette var vinneren i 1984. Sjekk de støvlene....



Bobbysocks vant i 1985, men jeg orker ikke å høre den en gang til....Beklager...

Noen som husker Baccara? De var med i Grand Prix i 1978. Her er en annen låt med de samme damene.
Husker du? Og er ikke aksenten nydelig?



Her er et redselsfullt øyeblikk fra 1973. Det belgiske bidraget av Nicole & Hugo "Baby Baby".




Lykke til med Eurovision Song Contest i Oslo 29. mai. Heia Jan Teigen! Skulle ønske du fortsatt var med....
Må den beste vinne! PS. Flere låter finnes på engelsk side.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!