12. aug. 2011

Ted Baker har landet!

På vei til utleiebolig i dag (de siste dagene har bestått av såpe og vann for å si det sånn) fant jeg til min store overraskelse at deler av Britomart området har blitt gjort om fullstendig og nytt shopping område har dukket opp siden sist. Britomart ligger i downtown Auckland og er kjent for togstasjon, kule kafeer og mote butikker. Noen kommer og noen går. Dette er en ganske ny del av byen så her er det stadige utbyttinger.

Jeg blir alltid glad når nye butikker ankommer byen, spesielt om det er noen jeg kjenner fra før. I dag kjente jeg en liten iling i magen da jeg så at Ted Baker, kjent merke fra London, hadde ankommet byen.
Jeg husker butikken fra tida våres i Gøteborg. De har flotte, fargerike kvalitetsklær. Litt dyrt, men av og til er man jo verdt det....tjihi.

Vi trenger klesbutikker med fargerike klær. Folk her liker sorte klær. Jeg hører det stadig vekk på mine runder i diverse butikker. "Det er så enkelt å bære sort". "Passer sammen med alt".
Og det er jo sant, men av og til er det godt med litt farge. Spesielt nå som det nærmer seg våren her og det blomstrer på alle kanter. Så at Ted Baker hadde ankommet byen er gode nyheter. Første butikken i New Zealand til og med.

Inngang til atrium
Om du lurer på hva disse er "kjeglene" er.... Disse sender dagslys til undergrunns togstasjonen, noe som gjør skulpturene litt spesielle. Ser bra ut fra innsiden også. Og det kan du sjekke selv her. Ganske imponerende eller hva?

Atrium on Takutai


Takutai Square.Fint og ryddig på utsiden.
Velkommen Ted!

Istedet for en byggeplass, har vi nå en nytt og fresh lite shopping senter bakom / på toppen av Britomart togstasjonen. Butikker som Jo Malone, M.A.C, L'Occitane, Kikki.K, Ted Baker m.m. og noen kafeer har flyttet inn. Alltid bra med nye merker i byen, men denne gangen var det bare Ted Baker som er ny gutt i klassen.
Om du ikke kjenner merket, er dette et kjent mote merke fra London.


Litt farger gjør seg....

M.A.C make up

Vertikal hage på innsiden av senteret

Luftig med glasstak

Om du vil lese mer om det nye Britomart området, ta en titt her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!