27. jan. 2011

Old McDonald had a farm....

Her er det torsdag og 4. dagen i New Zealand. Dagene flyr sakte og forsiktig videre og det er deilig å ha litt fri. I dag har jeg tatt noen bilder fra gården. Tenkte dere ville like å se strutsene. Foreløpig har jeg bare fått tatt bilder av kyllingene (som nå er mer å regne som tenåringer). Fortsatt like søte og meget kjappe om de ser noe som glitrer. Kameraet mitt kunne lett ha blitt strutsemat i dag om jeg ikke hadde fulgt med.

Nedenfor ser dere de fem små som enda går i egen inngjerding. Snart flytter de over til strutsen Ernie som for tiden er ensom i sin inngjerdning. De må bare bli litt tøffere først...

Søt kameratyv i trening

Klikk på bildene for å se dem i større format.


Søte strutse tenåringer på gården

Albizzia tre
Hagen er stor og har mange planter vi ikke er vant til hjemme. Må innrømme at det klør litt i fingrene når man ser flotte trær og planter man ikke har en nubbesjanse til å ha hjemme pga. kulda.
Her finner man to Albezzia trær (også kalt umbrella tree) som er utrolig vakre med rosa pjuskete blomster og grener som gir god skygge sola.


Epler finnes det også. Dette stakkars epletreet er så fullt av epler at det snart segner om.
Har visst vært mye regn i det siste, men det har jeg ikke merket mye til....dumdidum


Ei fågelkasse uden fågel


En god blanding. Gresskar, gule gresskarblomster (som bl.a. blir brukt i tempura retter på japanske restauranter), appelsintrær, sitronbusker, agurk og passionfruit plante. Den røde blomsten er kalt Holy Hocks og er flere generasjoner gammel (men vokser stadig).

Er det rart jeg er imponert? Til helga blir det husjakt og 40-års feiring hos venner.

Ha en fortsatt fin dag!

PS. Om du vil lese litt om hvordan vi hadde det her i april i fjor, ta en titt her.
Geitene har nå blitt til karri gryte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!