15. feb. 2011

Middle-earth is calling!

I dag ble jeg sluppet løs i Botany shopping senter som ligger øst for Auckland sentrum.
Jeg har bodd i området for flere år tilbake og er godt kjent i området. Shopping sentre i Auckland er noe helt annet en mørke, tette shopping sentre hjemme hvor man går i lange køer hvor lufta er tett og klaustrofobien truer.

Her er sentrene bygget så du kan spasere både inne og ute med lekeplasser i mellom de forskjellige butikkene - og for noen lekeplasser!!
I dag fant jeg Middle-earth i Botany! Ok, jeg har aldri sett Lord Of the Rings filmene - ikke skyt meg....men disse husene kjenner man igjen uansett. Middle-earth er altså landet hvor handlingen i Lord of the Rings foregår (enkel forklaring for dere som er like grønne som meg).

Botany hobit hus
Søt pipe på toppen av taket


Inni huset satt denne karen. Dårlig bilde, men dette er en liten gnom
Senteret er som sagt åpent og lyst hvor det er inngang på begge sider av butikken og kan dermed enkelt vandre ut til utendørs kafeer og flere nye butikker.

Botany Town Centre; først er du ute.....
...så er du inne....
Tea time anyone?


Hvem skulle tro dette var et shopping senter?

Lekeplass for shoppingtrøtte barn (og foreldre)

 
Hagemøblement i mitt neste liv....
Dette utendørsmøblementet ble ikke med hjem denne gangen, men å så kult å kunne ha dette i hagen....
Litt 1001 natt....
Bildet er fra Danske Møbler, egen kjede i New Zealand med skandinaviske møbler (bl.a. Ekornes).
Om jeg drømte litt...ja...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!