30. mai 2011

Mas, mas, mas over hele linja...

Kunne ikke dy meg for å bruke denne tittelen.... :)

Jeg er altså tilbake i jobb igjen. Begynte forrige uke med opplæring i et par dager og så ble jeg hevet ut i det. Føltes litt som å bli kastet på sjøen uten svømmevest, får jeg kavet litt for å finne ut av alt, men nå føler jeg at jeg flyter i alle fall ( ble veldig metaforisk dette....kanskje det blitt litt mye kaffe nå?)

Jobben er interessant nok, men selve turen fra og til jobb er vel selve toppen på iskaka.
Jeg arbeider nemlig like ved denne gata og må ta hele turen via K-road hver dag.
Om du er en "people watcher" kan det jo ikke bli bedre....


Det er spesielt interessant på fredager har jeg merket meg. Torsdag er heller ikke så galt. Da begynner utelivet før helga og det er et yrende liv allerede på vei hjem fra jobb. Her treffer man folk av alle slag, gatemusikanter, folk på vei til fest og folk på vei hjem (noen har nok blitt igjen fra natta før ser det ut som), Hare Krishna "band", gavebutikker og klesbutikker i alle fasonger. Matlukta som siver ut fra restauranter og barer er utrolig fristende og utvalget er variert. 
Det kan bli ganske så livat.

Så sånn har jeg det nå. Er godt fornøyd og trives bra.

Har dessverre ingen bilder fra "jobbturene" mine, så her er et par bilder fra siste Busker Festival i fjor (omreisende gateteater). Fin bodystrømpe eller hva? Oppgaven hans var å sparke opp en teskje i tekoppen på hodet samtidig som han holdt balansen på to-hjuls sykkelen. Han klarte det tilslutt....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!