14. apr. 2011

K-road

For et par uker siden tok jeg turen til byen for å besøke min nye frisørengel Sarah som holder til i Upper Queen Street. Synes jeg har vært superheldig som har funnet en flink frisør på første forsøk som er god med både saksa og fargene. Etter tre timer!!! med behandling var det tid for litt sightseeing og lunsj.

Upper Queen Street ligger en kort spasertur fra K-road (også kalt Karangahape Road for de som har bedre tid...). Dette er en "alternativ" del av byen hvor man finner fargerike butikker, mennesker, klesstiler, mat for enhver smak og stedet har et veldig høyt party nivå kveldstid.

St. Kevin's Arcade
St. Kevin's Cafe - smoothie heaven!


Fra St. Kevins Arcade til Myers Park - snarvei til Queen Street
Vanligvis må jeg innom St. Kevins Arcade og St. Kevins Cafe når jeg er innom K-road. De har nydelige smoothies og om du har spasert opp hele Queen Street (i varmen) for å komme dit, trenger du absolutt en top up med bær og vitaminer. God mat og store porsjoner har de også.
St. Kevins Arcade har en god samling av bruktbutikker, noe jeg ikke er spesielt interessert i, men de passer så bra inn her at litt vindustitting bør man absolutt få med seg. Hvem vet, kanskje finner man en skatt på veien?
Utstillingsvinduer i bruktbutikkene


En annen butikk man ikke bør gå forbi er The 3rd Eye. Jeg skrev om K-road i mars i fjor og du kan få et lite tilbakeblikk her. The 3rd Eye er en av de fargerike butikkene jeg skrev om tidligere. Her finnes alt av statement smykker, silkeklær, vesker og interiør. Man kan lett bruke timer her og man føler nesten at man er i et helt annet land når man besøker denne butikken. Lukta av røkelse henger tung utenfor butikken, så man kan egentlig bare bruke luktesansen for å finne den.

Her er det!

Inngangen til The 3rd Eye. Hvem kan klare å gå forbi et slikt syn? :)
For mer info om kafeer og restauranter, hva som er på gang i K-Road og shopping, ta en titt her.
Denne gata er et must å besøke når man er i Auckland. Masse å se, flott gate for "people watching" og morsomme små butikker. En gate med sjel....
Jeg er sikker på at du finner noe her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!