24. mars 2010

Symonds Street og K-road

Høsten har begynt her i Auckland. Ingen tvil om det. Første høstdag var 1. mars og kort tid etter endret været seg betraktelig. Temperaturen er fortsatt fin, men vi har det overskyet og noen byger her og der.

I går tok jeg en spasertur opp Symonds Street. Dette er universitetsområdet i byen og universitetet består av flere bygg, både moderne og gamle. På veien kom jeg over et par kirker og man blir alltid fascinert av spesielle kirkespir, dører og vinduer - og må selvfølgelig ta bilde.

St. Pauls kirke fascinerte meg mest. Synes den røde døra var flott!


St. Pauls kirke, bygd 1895






Om du vil lese mer om kirken, klikk på denne linken (engelsk): http://www.flickr.com/photos/geoff-inoz/4397580346/


Studenter på tur
Jeg tenkte jeg skulle få tatt noen greie bilder rundt universitetet, men det var så mange studenter ute at jeg følte meg litt som en stalker...haha....så det ble bare dette bildet.

Videre opp Symonds Street havner man i det fargerike området K-road (også kalt Kangarahape Rd), stedet man bør gå om man skal ha en moro kveld på byen. Stedet er kjent for sine fargerike puber og barer. Vi var selv der på utdrikningslag før bryllupet våres og besøkte da Caluzzi bar, les mer her: http://caluzzi.co.nz/
Det er vel ingen som kan glemme den kvelden? Godt mat og drikke med utrolig flotte "damer" som underholdt. Sorry, ingen bilder fra den kvelden. Veeeldig lei for det. Dette var før mitt digitale kamera kom i våres hus. That's life. PS. Bryllupet var meget bra også.

K-road har også mange flotte butikker og litt for enhver smak. Her finner man flere bruktbutikker, gavebutikker og fargerike klesbutikker. Min favoritt er "The 3rd Eye". Her finner man alt man kan tenke seg av smykker, silke og bomullsklær i alle regnbuens farger, interiør, vesker og skor. Det meste er lagd i Thailand.

The 3rd Eye, K-road


























Sorry for litt dårlig bildekvalitet. Man blir jo så skjelven når man ser sååå mye fint på et sted...
Noen som føler for litt shopping eller?

Til helgen flytter vi ut til gården og blir værende der de siste ukene. Så nå er det bare pakkingen som står for tur. Ikke fullt så moro....men det positive er jo at vi kommer hjem til våren.....tralala.....

1 stk overvektig Samsonite koffert og 1 stk mini-me
(som en dag vil vokse og bli en stor koffert)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!