2. mars 2010

Devonport, Auckland (m/filmsnutt)

Hei alle vintertrøtte venner og familie.

Hører fra diverse kanter at vinteren er lang og tung. Av den grunn (og kun av den grunn...ehhh...) tok jeg i dag ferjeturen til Devonport (ca 10 min fra Auckland) for å ta masse bilder av blomster og trær og livet ellers så dere kan få litt sommerfølelse via internett.
Prøvde også å ta en liten film for bilder er jo ikke det samme uten lyd - og gresshoppene sang så hjertelig,
men for øyeblikket har jeg ikke funnet linke for å legge til filmklipp. Får teste litt mer...















Jeg har endret litt på bloggmalen og får nå lov til å legge inn filmklipp også.
Her er filmsnutten jeg tok i Devonport. Ikke bli svimmel nå!


Det regnet i natt (herlig!) og det førte igjen til at lufta var frisk og fin i morges. Overskyet vær fikk vi også så derfor ikke mye blå himmel og sol på disse bildene. Jeg var lei trafikk og ståk så et besøk til stille, søte Devonport er jo medisin. Om noen av dere husker hvordan det var som barn å ankomme et sommersted i sommerferien og det kun er tid for ferie. Sånn er det i Devonport. Får faktisk litt følelse av at det er en sørlandsby jeg har kommet til. Mange gamle hvite hus og stakittgjerder og veldig flotte hager. Livet går litt senere her og kafeene i hovedgata er alltid fulle av folk som nyter livet.

Her er noen flere bilder:





Avgang Auckland ferjeterminal

Søt benk som møtte meg utenfor ferjeterminalen i Devonport.
Puta sier "enjoy". Klar beskjed til alle som går forbi.


Art Of This World Gallery - flott kunstbutikk i Devonport


Et tre å klatre i....

Er liksom litt imponert over røttene på dette treet.
Skjønner liksom hvor Peter Jackson (NZ regissør) fikk inspirasjon til å filme Lord Of The Rings....



Lavendel


Pohutukawa (blomstrer i desember)


Koselig hageport

Klare for bøljan blå....

                                                                                       Garasjeporter

Hvite "sørlandshus"


Eneste huset jeg får råd til i Devonport....



Sommerhilsen fra Torhild


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.
Koselig å høre fra dere som er innom sida mi.
Ha en fin dag!